Obchodní podmínky
1. USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky
(dále jen „obchodní podmínky“) fyzické osoby podnikající dle živnostenského
zákona nezapsaná v obchodním rejstříku: Marek Jurík, se sídlem Norská 4, Prostějov,
79604, identifikační číslo: 49429621, (dále jen „prodávající“) upravují
v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“)
vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti
nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi
prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“)
prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod
je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové
adrese www.jmshop.cz (dále jen „webová stránka“),
a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové
rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se
nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od
prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží
v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného
výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od
obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní
smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních
podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní
podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít
v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek
může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a
povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace
kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého
uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující
provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“).
V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující
provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní
obchodu.
2.2. Při registraci na
webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně
a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu
je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené
kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím
považovány za správné.
2.3. Přístup k
uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující
je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných
k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Kupující není oprávněn
umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může
zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský
účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti
z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na
vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě,
a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Veškerá prezentace
zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního
charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto
zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Webové rozhraní
obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen
jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své
podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny
včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží
zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém
rozhraní obchodu.
3.3. Webové rozhraní
obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením
a dodáním zboží, a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech
spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní
obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území
České republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma,
je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně
kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši
stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému
odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého
nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež
je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty,
právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen
dopravu zboží prodávajícímu uhradit.
3.4. Pro objednání zboží
vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu.
Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávaném zboží
(objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového
rozhraní obchodu),
3.4.2. způsobu úhrady kupní
ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3. informace o nákladech
spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5. Před zasláním
objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní
údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na
možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do
objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko
„OBJEDNAT“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí
elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou
v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa
kupujícího“).
3.6. Prodávající je vždy
oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní
ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné
potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi
prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež
je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu
elektronické pošty kupujícího.
3.8. Kupující souhlasí s
použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady
vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku
v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové
připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž
tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ
PODMÍNKY
4.1. Cenu zboží a případné
náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit
prodávajícímu následujícími způsoby:
4.1.1. v hotovosti nebo platební kartou na dobírku
v místě určeném kupujícím v objednávce – dobírka je zpoplatněna částkou
100,-kč.
4.1.2. bezhotovostně převodem
na účet prodávajícího č. 713051975/2010, vedený u společnosti Fio banka
(dále jen „účet prodávajícího“);
4.2. Společně s kupní
cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené
s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně
jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním
zboží.
4.3. Prodávající nepožaduje
od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení
čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží
předem.
4.4. V případě platby
v hotovosti, na dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při
převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná
do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.5. V případě
bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně
s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní
platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání
příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je
oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde
k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé
kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1
občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy
z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to
v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými
právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných
na základě kupní smlouvy kupujícímu fakturu.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ
SMLOUVY
5.1. Kupující bere na
vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné
odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
5.1.1. zboží vyrobeného podle
požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
5.1.2. zboží, které podléhá
rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které
bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
5.1.3. zboží v zapečetěném
obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není
vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil, a
5.1.4. zvukové nebo obrazové
nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej
kupující porušil.
5.2. Nejedná-li se o případ
uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní
smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829
odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy
odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená
třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo:
5.2.1. poslední kus zboží,
objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou
dodávány samostatně,
5.2.2. poslední položku nebo
část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
5.2.3. první dodávku zboží, je-li
ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
5.3. Odstoupení
od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené
v čl. 5.2 obchodních podmínek Pro odstoupení od kupní smlouvy
může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří
přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující
zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu
elektronické pošty prodávajícího marekjurik@post.cz.
5.4. V případě
odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží
kupující zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději
do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající
nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována,
pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od kupní
smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu,
a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu
obvyklou poštovní cestou.
5.5. V případě
odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající
peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů
od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným
způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž
oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či
jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím
kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající
není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než
prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět,
podle toho, co nastane dříve.
5.6. Nárok na úhradu
škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti
nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.7. V případech, kdy
má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského
zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn
kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží
kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez
zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.8. Je-li společně se
zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím
a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li
k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně
takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu
vrátit i poskytnutý dárek.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ
ZBOŽÍ
6.1. V případě,
že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku
kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené
s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je-li prodávající
podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím
v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.3. V případě, že je
z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit
náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené
s jiným způsobem doručení.
6.4. Při převzetí zboží od
přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v
případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě
shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky
nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva
kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího
vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
6.5. Další práva a
povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky
prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
7. PRÁVA Z VADNÉHO
PLNĚNÍ
7.1. Práva a povinnosti
smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně
závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099
až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb.,
o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2. Je-li předmětem koupě
hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou
digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce
(dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení
ohledně odpovědnosti za vady prodávajícího také na poskytování digitálního
obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To
neplatí, je-li z obsahu kupní smlouvy i z povahy věci zjevné, že jsou
poskytovány samostatně.
7.3. Prodávající odpovídá
kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá
kupujícímu, že věc:
7.3.1. odpovídá ujednanému
popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě
a jiným ujednaným vlastnostem,
7.3.2. je vhodná k účelu, pro
který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
7.3.3. je dodána s ujednaným
příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
7.4. Prodávající odpovídá
kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
7.4.1. je věc vhodná k účelu,
k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob,
právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických
norem,
7.4.2. věc množstvím, jakostí
a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a
bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může
kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná
prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo
označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době
uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo
učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
7.4.3. je věc dodána s
příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití,
které může kupující rozumně očekávat, a
7.4.4. věc odpovídá jakostí
nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před
uzavřením kupní smlouvy.
7.5. Ustanovení čl. 7.4
obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před
uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a
kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.6. Prodávající odpovídá
kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která
byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To
platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím
a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl
prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního
obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
7.7. Projeví-li se vada v
průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při
převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu,
po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
7.8. Je-li předmětem koupě
věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu
poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního
obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu
poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala
vlastnosti podle čl. 7.3 a čl. 7.4 obchodních podmínek, a že bude na jejich
dostupnost upozorněn
7.8.1. po dobu dvou let, mají-li být podle
kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány
soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let,
po celou tuto dobu,
7.8.2. po dobu, po kterou to kupující může
rozumně očekávat, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba
digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci,
povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k
okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.
7.9. Ustanovení čl. 7.8
obchodních podmínek neplatí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením
kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou
a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
7.10. Neprovedl-li kupující aktualizaci v
přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené
aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci
nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl
nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy
digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně
po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle čl.
7.8.1 a čl. 7.8.2 obchodních podmínek, má se za to, že jsou digitální obsah
nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
7.11. Kupující může vytknout vadu, která se na
věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s
digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo
služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující
vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let
od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z
vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující
prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po
kterou kupující nemůže věc užívat.
7.12. Má-li věc vadu, může kupující požadovat
její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo
opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání
s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na
význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být
druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající
může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné
zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
7.13. Prodávající odstraní vadu v přiměřené
době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže,
přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K
odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li
to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem
věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a
montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
7.14. Kupující může požadovat přiměřenou slevu
nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
7.14.1. prodávající vadu
odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 7.13 obchodních podmínek,
7.14.2. se vada projeví
opakovaně,
7.14.3. je vada podstatným
porušením kupní smlouvy, nebo
7.14.4. je z prohlášení
prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna
v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7.15. Je-li vada věci nevýznamná, kupující
nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. 7.14 obchodních
podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu
bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc
odeslal.
7.16. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u
kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v
místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu
tomu, kdo je určen k provedení opravy.
7.17. S výjimkou případů, kdy je k provedení
opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli
provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných
výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je
povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém
uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob
vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely
poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné
osoby určené k provedení opravy.
7.18. Reklamace včetně odstranění vady musí být
vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů
ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím
nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního
obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby
digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době
s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního
obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.
7.19. Po marném uplynutí lhůty podle čl. 7.18
obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat
přiměřenou slevu.
7.20. Prodávající je povinen vydat kupujícímu
potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení
opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
7.21. Práva z odpovědnosti za vady zboží může
kupující konkrétně uplatnit zejména telefonicky na čísle +420 737940667 či
elektronickou poštou na adrese marekjurik@post.cz.
7.22. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu
i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li
však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je
třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo
na náhradu nebylo uplatněno včas.
7.23. Další práva a povinnosti stran
související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační
řád prodávajícího.
7.24. Prodávající či jiná osoba může
kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také
záruku za jakost.
8. DALŠÍ PRÁVA A
POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující nabývá
vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Prodávající není ve
vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení §
1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
8.3. Vyřizování stížností
spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty.
Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci
o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu
kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
8.4. K mimosoudnímu řešení
spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se
sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869,
internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line
nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi
prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
8.5. Evropské
spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz
je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů
on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES
(nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.6. Kupující se může
obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je
oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou
kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad
oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká
obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním
občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve
znění pozdějších předpisů.
8.7. Kupující tímto přebírá
na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Svou informační
povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a
Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES
(obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“)
související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění
kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění
veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím
zvláštního dokumentu.
10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ
COOKIES
10.1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení §
7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační
společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační
společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních
sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo
kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13
nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro
účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního
dokumentu.
10.2. Své zákonné povinnosti související s
případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající
prostřednictvím zvláštního dokumentu.
11. DORUČOVÁNÍ
11.1. Kupujícímu může být doručováno na
elektronickou adresu kupujícího.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou
obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah
se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který
je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního
řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě
neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení
Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008
o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
12.2. Je-li některé ustanovení obchodních
podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných
ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce
přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena
platnost ostatních ustanovení.
12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek
je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.4. Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy
12.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa sídla Norská 4, Prostějov, 79604, adresa elektronické pošty marekjurik@post.cz, telefon +420 737940667. Prodávající neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.
V Prostějově dne 06.01.2023